Alla inlägg under maj 2023

Av Hanna Boman - 31 maj 2023 22:38

Nu så har jag då äntligen varit hos frissan, för första gången i år... jag är inte den som besöker frisören mer än två gånger om året, så därför har jag ju längtat nu den sista veckan att få ta mig dit!





        

Förebilder

 

 

 

 

 

 

   

...och så lite Mellanfika

 

 

 

 

 

 

 

       

Efterbilder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 31 maj 2023 21:37

Jaha, när man inte har några vänner...skämtar bara. För visst har jag vänner, men idag så fick det minsann bli en "lunch för mig själv". Och nää, det kändes väl inte konstigt. Även om jag oftast brukar luncha med någon, då det är ute nånstans!

Men nu så blev det bara så att jag fick ta en lunch "med mig själv"!


Då traskader jag hela vägen ner till Café Tre G, som blev hur bra som helst!


När jag kommer in dit, så var det ju bara att välja vad jag ville ha. Så efter många om och med, blev det toasted med kyckling o pesto som var väldigt gott!

Sen så blev det vatten att dricka till, vilket var gott!







 










 

Av Hanna Boman - 28 maj 2023 23:58

Eftersom jag var lite sen ut till Mariedalskyrkan idag, så kom jag då det nästan var färdigt! Så jag började med att gå in istället för att gå runt på baksidan! Nu trodde väl jag att det skulle hålla på lite längre, men gudstjänsten var över på bara en 40 minuter kanske vad jag fick höra. Sen därefter så gick alla ut och försåg sig med grillbuffé med pastasallad, och tårtbuffé!


Så när jag kom så satt jag inomhus och åt, medan de utanför höll på att ställa i ordning och sådär!

Men det var gott att få äta grillat & pastasallad, och så kaffe & tårta på det!



#sommarfest2023


#mariedalskyrkan  #equmenia

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 maj 2023 23:50

Idag så har vi firat gudstjänst, och då sjöng & spelade By Mercy en del...eller alla sångerna var av Evelina Gard som vi hade en kördage med i slutet av april!


Så fantastiskt att få sjunga hennes sånger!





 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kyrkfika

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 28 maj 2023 23:27

TEMADAG!

 

Hoppsan!

 


Igår så var det MUFFINSDAGEN, vilket jag hade tänkt skriva om då...men kom inte riktigt så långt!

Men visst är det gott att äta muffins!



#muffinsdagen2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 27 maj 2023 13:59

TEMADAG!

 

 


Oja, idag är det OSTENS DAG som jag tycker är baspålägget som man bara ska ha i kylskåpet.

Sen ska det förstås finnas skinka eller andra pålägg också!



#ostensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 maj 2023 19:56

TEMADAG!



Idag så är det tydligen HANDDUKSDAGEN, med andra ord så är detta då en temadag!

Men vet väl inte riktigt vad jag ska skriva om just den här dagen, mer än att det finns garanterat många handdukar i var -och varannans hushåll va!



#handduksdagen2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 maj 2023 17:03

TEMADAG!

 

 


Idag så är det tydligen PICKNICKENS DAG! En dag som denna, är väl ändå en dag man kan ta sig ut med en picknick, eller hur?

Det är ju verkligen den här tiden på året som man tar sig ut på olika picknickar hit och dit, man kan ju fixa iordning lite av varje...och det kan bli väldigt gott!



#picknickensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards