Alla inlägg under juli 2018

Av Hanna Boman - 31 juli 2018 13:54

Nu har jag sett 3 avsnitt av Allsång på Skansen via SVTplay, och då var väl denna sången med 

under avsnitt 2...nostalgi för mig


Av Hanna Boman - 31 juli 2018 13:27

Hepp, jag har haft min Sodastream sedan 2010 och har aldrig förnyat mina Sodastream-flaskor.

Och har väl inte riktigt vetat att det står ett datm på flaskorna då de utgår i användandet, så dessa "gamla" som jag har haft hela tiden står det faktiskt: Används inte efter 2013-04.

Oups, hoppsan kan man väl säga om det kanske...men och andra sidan har det ju funkat att bubbla vatten i dem ändå (2 flaskor).

Men i fredags så satt jag o surfade o googlade lite på just Sodastream-flaskor, som faktiskt slutade i att jag gjorde en beställning på 3-pack flaskor...och det var inte så dyrt om man bara skulle t ex bara köpa en "singel-flaska" på Åhléns.


Dessa tre flaskorna beställde jag över KöketsFavoriter och de var klara för avhämtning redan igår.









 


 







  










 








Av Hanna Boman - 29 juli 2018 22:12

Oja, nu var det väl ett bra tag sedan som jag var ute i kyrkan på gudstjänst...minns inte riktigt när det var sist.
Men är det sommar så är det, då blir det inte så mycket gudstjänst-besök. Och just den här kvällen var det skapligt mycket folk som kom till gudstjänst, inte bara församlingsmedlemmar utan även andra också!
Eftersom familjen Söderblom var där och sjöng & spelar, så var ju deras familjer med förstås...eller lite mor- och farföräldrar kanske är bättre och säga.

En mycket fin & skön gudstjänst på många sätt!






   





 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

...och så lite Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 juli 2018 21:48

Idag under den sena eftermiddagen så träffades vi uppe på EspressoHouse runt femtiden.
Då jag gick över torget, så var det inte nån som satt på uteserveringen.
Men vi hittade en skuggig plats och satte oss där!
Jag tog mig en Frapino mocka, som var riktigt god...sen blev det väl en Bagels också som med var supergod!




TACK för den mysiga stunden idag Stina!

  





 












 

Av Hanna Boman - 27 juli 2018 21:17

Nostalgisk, blev jag nog allt nu när den spelades...

Av Hanna Boman - 26 juli 2018 23:52

...att det fortfarande kan vara så varmt NU!
Tänk vad skönt det skulle vara att sitta på balkongen nu, tänker mig att det skulle vara väldigt skönt.
Fast är ju bara lite lagom mörkt, det känns outhärdligt denna värmen alltså!

Pust!









     

Av Hanna Boman - 25 juli 2018 16:11

Idag så tog jag mig ut till Ravnbös för att äta lunch!
Nu var det lite rester till de övriga, kan man väl säga...medan det blev en verkligen mycket god omelett till Martina & mig.
En omelett med svamp & grönkål & soltorkade tomater & lök.
Muuums vilken god omelett!


Sen blev det ju lite kaffe & marängsviss till efterrätt, som även det var väldigt mumsigt & gott!



Och JA, jag är fortfarande kvar här ett tag till!

#intelättattbliavmedmiginte

 

 

 

 








TACK för en gooo lunch & mysig stund!
 


 







 

Pjuuu, det var rätt varmt att promenera från bussen vid Ekeberg och 

hem till dem

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards