Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna Boman - 31 januari 2013 22:48

Denna veckans möte handlade om frestelser och vad man har för olika frestelser både hemma och på jobbet eller om man är bortbjuden till någon kanske. Jag vet inte vad det är för något "fel" på mig men här hemma känns det väl som om jag inte verkar ha så värst stora frestelser. Eller jovisst har jag väl det ändå, efter att man har bakat ibland till exempel. Hmm, för då kan det väl slinka ner en liten smakbit innan det läggs in i frysen...hehe! Fast annars inte så värst mycket!

Fast om man gåt in i affärer så finns det ju en och annan frestelse som kanske kan slinka med hem.

Sedan så ska men heller inte vara hungrig när man går och handlar, och veta vad man verkligen ska handla.


Och hur gick det för mig när jag ställde mig på vågen idag då? Eeh, vill ni veta eller? Ja jo, det gick väl ganska så bra!

Ett litet plus blev det minsann och vågen stannade på 60,0 kg, alltså +0,5 kg.

Anledningen till vad detta kanske kan ha varit, tänker jag INTE tala om här och inte sen heller. Men Stina och jag hade en lite sms-konversation nu här under kvällen om vad det kunde ha varit, fast mer säger jag inte då som sagt!


Det var ju ändå lite bra jobbat Hanna, bättre lycka till nästa gång bara!


 


Av Hanna Boman - 30 januari 2013 21:52

Jajemen, även denna onsdagskväll har vi haft körövning. Usch & fy vad jag kände mig trött och orkade verkligen först inte ta mig ut idag, men det gjorde jag i alla fall och det var inte så jobbig omotivation när jag väl kom dit...utan helt enkelt roligt.

Ojoj, jag sitter ju här nu och har en låt/sång i huvudet som vi sjöng nu ikväll...så då borde det väl ha varit roligt ändå, hehe!

Jodå, när jag väl kom dit så funkade det bra helt enkelt!  


/Kram & Godnatt










 

Av Hanna Boman - 30 januari 2013 16:53

Friskvårdsseminarium

Ja, just det...imorse var jag nere på ytterligare ett seminarium (pssst, jag hade tänkt att ta mig ner förra veckan också, men huxflux så hade jag typ försovit mig och insåg att jag inte skulle hinna ner).

Hmm, det var verkligen inte många som var där idag. När jag kommer dit så var det bara en person, sen kommer det en tredje efter en halvtimme.

  • TANKAR
  • ANDNING
  • VÄTSKA 0,03 l/kg/dag
  • KOST - metabolic typing /protein-fett-kolhydrater
  • SÖMN - 7 till 9 timmar kl 22-02 (fysiskt) & kl 02-06 (mental)
  • MOTION - det kan handla om att man inte behöver gå på gym, utan räcker med att promenera

Sedan pratades det om vilken hållning man ska ha när man till exempel ska lyfta något tungt nerifrån golvet.

Och även att det är nyttigt att inte sitta ihopsjunken för länge utan "man ska sitta rak i ryggen". Detta är väl inte någonting som jag brukar göra i alla fall, men kanske ska tänka på det nu...hmm!


 


  

Av Hanna Boman - 29 januari 2013 22:14

Cafékväll, på en tisdag? Jomen visst, det är precis vad vi har haft just denna kväll. Vi tänker prova och se fall det fungerar att ha en annan kväll än fredag, så därav anledningen.

Sen ska vi ha mera temabaserade cafékvällar också, och nu då ska vi gå igenom 10 guds bud (obs! inte alla på en och samma kväll förstås).

Men däremot så en gång i månaden då så går vi igenom ett bud i taget, fast denna kväll blev det 9:e & 10:e budet...med andra ord så ska det gå baklänges.


Och här ser man ju då vilka de 10 budorden är:

(psst, jag googlade fram denna bilden nu...)


 

Sen självklar så var det ju tilltugg och så där med, eftersom det heter ju Cafékväll.


En mycket trevlig kväll med en massa gofika, mmm! 













 

Av Hanna Boman - 28 januari 2013 22:33

Jaha, ikväll har det återigen varit övning och den här kvällen övade vi till konsert som vi ska ha den 9/2 med

VIVOXÅ a capella grupp från Rimforsa klockan 18:00 i Pingstkyrkan.

Men vi ska sjungga "gamla" sånger som vi redan kan och har sjungit innan. Och det lär ju bli bra det också.

Vid detta övningstillfället hade vi även en liten fikapaus med sockerkaka & kaffe/the (jag drack the, hihi).

Under första delen av övningen hade vi  kompet och övade ihop med och sedan efter fikapausen så övade vi då utan kompet och bara till piano.


Åååh, vad jag tycker det är roligt att få vara med i denna kören...jag blir så glad helt enkelt! 











 



Av Hanna Boman - 27 januari 2013 21:52

Ojoj, idag tog jag mig ner till Pingstkyrkan på en helt fantastiskt bra och rolig familjegudstjänst. Självaste gudstjänten handlade om "Kyrkan min familj" och då hur viktig ens kyrka och församling betyder som familj!

En hel det rollspel och annat var det under gudstjänsens gång också, där en "familj" satt vid frukostbodet och åt frukost.

Och sedan handlade predikan också om detta som också var väldigt bra som Göran Olsson höll i då, mycket bra!


 

Här sitter "familjen" och har en trevlig frukoststund


TACK för en bra & rolig gudstjänt idag!  



Av Hanna Boman - 25 januari 2013 22:47

Nu ärTonår i full gång för terminen som startades ikväll. Det vi gjorde var att se hur programet skulle se ut för terminen.

Nu kommer vi sätta igång en tonårsgrupp för lite yngre tonåringar och då ska de ha samlingar de fredagarna som det "gamla" gänget inte är där.

Så i det stora hela så kommer det den här terminen då vara varje vecka än varannan. Men jag kommer vara eller komma dit när den äldre skaran är där.


Vad gjorde vi ikväll nu då? Jodå, vi bakade Cupecakes, som blev så utsökt goda! En sats var chokladmuffins som botten och den andra var vanliga vaniiljmuffins, sedan fick man ta sin "egna" och "kristyra" den bäst man ville.

Och mina två blev riktigt goda om jag får säga det, hihi!


Sorry, jag tog bilder på bakverken...men just nu ids jag verkligen inte lägga in dem, så de kommer imorgon istället!


/Kram


      


Jaha, såhär såg dem ut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 24 januari 2013 23:07

Yes, torsdag även denna veckan och besök hos viktväktarna för mig då ju!

Denna veckans möte handlade om

SMARTA SHOPPINGTIPS!

Ett  Planera veckans måltider i förväg så att du vet vad din ProPoints budget räcker till. Skriv inköpslista och håll dig till den.

Två  Köp mat med Mättnadsfaktor i första hand, både till måltider och till mellanmål...

Tre  Ät innan du handlar för att bättre fokusera på det som faktiskt står på din inköpslista.


Sen om du eller ni minns från förra veckans inlägg om "Viktväktarna" så hade ju vi en läxa till den här veckan och det var ju att fylla i våran checklista för en vecka...då var det även utlottning på något fint!

Första pris: Tre stycken Viktväktar-magasin

Andra pris: Två stycken Viktväktar-magasin

Tredje pris: Ett stycken Viktväktar-magasin

Men jag var dessvärre inte en bland dessa vinnarna då, men spelar ju ingen roll...utan det är ju roligt att det är sådana småtävlingar ibland, för då blir man lite mer peppad på något sätt!


Sisådärja, och nu tänker jag ju komma till det sista i detta inlägget som handlar om min invägning. Och den var ju alldeles helt lysande om jag säger så, hehe! Det kan ju bero på att jag har följt och skrivit checklistan denna veckan då.

Nu så skriver jag här då att vågen stannade på 59,5 kg som blev -0,9 kg.

Så nu kanske jag ska se till att följa "checkisen" och så kanske jag kan hålla mig till minus fortsättningsvis också.


Yes, toppenbra jobbat även denna veckan Hanna!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards