Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna Boman - 29 februari 2012 19:20

Idag är det ju som ni alla vet; skottdagen. Jag bara kände för att slänga in ett inlägg med den rubriken, hehe!

Har inte fått eller behövt skriva dagens datum alls idag, fast brukar ju inte behöva skriva "dagens datum" någon gång sådär.

Så det spelar nog ingen som helst roll.

Men det är ju inte så ofta heller som man får skriva ett blogginlägg den här dagen heller, fast nu är det minsann gjort i alla fall och det känns ju bra!

Usch vad jag har svamlat nu, tror nog att det är ganska tillräckligt va!




Av Hanna Boman - 28 februari 2012 19:36

Idag efter jobbet så var jag uppe på Habiliteringen och träffade arbetsterapeuten. Vet väl inte riktigt om man kan kalla det för nån träning direkt, men nåt i den stilen var det nog i alla fall.

Arbetsterapeuten ringde till mig i fredags och frågade om jag skulle kunna komma och visa henne någon vardagssyssla som man gör varje dag. Så jag tackade ju då förstås JA till detta och tyckte det skulle vara lite roligt.

Uppgiften jag fick göra var att koka en portion havregrynsgröt på spisen, hälla upp i en tallrik och sedan lite mjölk på gröten. Sen ett glas saft med som stod i kylskåpet (ja, en flaska med saft stod i kylen...men jag skulle hälla upp ett glas saft). Allt detta skulle sedan ställas fram på bordet.

Därefter skulle jag diska upp allt jag hade använt plus lite annat. Det var väl tio olika saker som jag skulle diska upp, handdukstorka och sen skulle allt ställas tillbaka på sin plats igen.


Det kändes väl lite nervöst, eller nja...inte riktigt. Men när det sitter en och kollar på en hela tiden vad man gör, så visst kändes det ändå lite smått nervöst.


Jag kan ju tillägga det med att det tog väldigt lång tid innan gröten började koka upp.

Hm, så lång tid brukar det verkligen inte ta när jag gör det hemma varje morgon.

Men jag tänkte på det, att man kankse gör annat under tiden som gröten kokar upp annars? För på morgonen så fixar ju jag till en macka samtidigt också t ex.


 

 

 

 

TACK Linda för att jag fick göra detta idag, det var riktigt roligt!








 










 


Av Hanna Boman - 27 februari 2012 22:13

Jajemen, nu börjar det verkligen dra ihop sig till konserten med Samuel Ljungblahd. Vi har ikväll övat med kompet och det gick ju riktigt bra!

Den här helgen kommer det bli ett sånt ös, ser verkligen fram emot detta.

Samtidigt som jag nu kommer få sitta hemma om kvällarna och riktigt nöta in texterna, så de sitter som en smäck till helgen. Så visst känns det väl lite nervöst, men det kommer ju bli en oförglömlig helg utan dess like.


Av Hanna Boman - 27 februari 2012 15:20

Prinsessan Estelle. Foto: Kungahuset.se.

Här är den första officiella bilden på Prinsessan Estelle

Av Hanna Boman - 26 februari 2012 17:47

Ja, först så ska jag väl tala om det att man kan ju säga att jag var lite dubbelbokad idag. Jag kommer till kyrkan klockan  09:30 för att förbereda lite till SÖNDAGSTIMMEN. Sen visar det sig att Surpraise skulle visst sjunga på gudstjänten idag. Så vad gör jag? Jo, sammankallande som jag är till söndagstimmen så frågar jag snällt Sofia om inte hon kan ta det istället och det gjorde hon så gärna.

Det är väl därför man är sammankallande, då deligerar man ut det till "alla" andra istället så slipper man själv? Nej, så är det väl inte riktigt men så fick det bli idag i varje fall.

TACK Sofia än en gång för hjälpen!


GUDSTJÄNSTEN:

Det var en mycket bra oah fin gudstjänst idag.

Valla Carlsson var inbjuden som predikant och det gjorde hon väldigt bra. Hon pratade om "sina" barn i Litauen och alla resor hon gör dit varje år med paket och presenter.

Nu hade hon fått ihop en hel massa julklappar, minns dock inte nu hur många det var. Men tror det var nåt på 4506 stycken.

Och det är ju verkligen INTE illa. Nu kommer ju dessa julklapparna vara tills nästa jul 2012.

Sen sjöng vi i Surpraise tre sånger, som gick alldeles lysande. Det var endast lovsånger, som även församligen skulle vara med att sjunga till. Men det gick väl lite sisådär kan man nog tycka, hehe(för församlingen att sjunga, alltså)!


     

Lite bilder tagna innan gudstjänsten


 

Surpraise


  Kapellmästare: Markus

  Mötesledare: Lena Lund


 

Dagens predikant: Valla Carlsson



   

Kyrkkaffe/saft efter

gudstjänsten









 

Av Hanna Boman - 25 februari 2012 23:11

Nu då är den fjärde och sista deltävlingen avgjord. Den här gången kändes det nog som ett ganska så bra startfält trots allt. Hm, jag hade väl kanske tänkt att "tjuvlyssna" igenom låtarna innan via www.svtplay.se

Men hann inte det tyvärr i all hast.


Här är startordningen för kvällen:


  1. Charlotte Perelli - The Girl
  2. OPA - Allting blir bra igen
  3. Dynazty  Land of Broken Dreams
  4. Lotta Engberg & Christer Sjögren - Don't Let Me Down
  5. Hanna Lindblad - Gossebumps
  6. Axel Algmark - Kyss mig"
  7. Lisa Miskowsky - Why Start A Fire ~ kom direkt till Globen
  8. Danny Saucedo - Amazing ~ kom direkt till Globen

Ja, jo...visst var det väl ett bra startfält? Mina egna favoriter var nog: Charlotte Perelli & OPA & Lisa Miskovsky & Danny Saucedo.


Vad tyckte ni om kvällens deltävling, som gick av stapeln i Malmö?


 




Av Hanna Boman - 25 februari 2012 10:58

Yes, jag måste ju bara berätta en sak!

HeHe, nu när jag var inne och kollade på min besöksstatistik för den här månaden som ännu inte har tagit slut. Då visade den redan 197 besökare. Jag vill bara säga wow! Så innan den här månaden tagit slut, då har jag ju med stor garanti sprängt 200-gränsen. Eller hur?

Ville bara poängtera detta, och det är ju mycket för att jag har länkat bloggen till Facebook!

Jaa, jag kommer ju definitivt INTE sluta blogga i alla fall. För det är verkligen riktigt roligt.


TACK än en gång för att just DU läser min blogg!


/Kram

Av Hanna Boman - 24 februari 2012 14:07

Idag har namnet på den lilla prinsessan blivit tillkännagivet av Kung Carl XVI Gustaf. Det sades på radion efter klockan 11:30.

Ett namn som jag kanske inte skulle kunna tänka mig, men Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte. Med andra ord så är då tilltalsnamnet: Estelle.

Kanske inte ett "jättepoppigt" namn, men lär väl bli det nu...hehe!

Ja, det tror ju jag i alla fall!

Sen blev hon Hertiginna av Östergötland.

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards