Alla inlägg under november 2019

Av Hanna Boman - 30 november 2019 21:47

Jahaja minsann, idag är det visst KÅLDOLMENS DAG bland alla dessa TEMADAGAR!

Och jag är inte den som gillar KÅLDOLMAR, så är inget stort fan av det...men vet ju om att det är "en gammal husmanskost". Fast det hjälper inte, hehe!





#kåldolmensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 november 2019 20:52

Vilken fin & rolig JULFEST man har varit på i eftermiddag/kväll!


Verkligen en JULFEST man sent kommer att glömma!
JULEVANGELIET lästes & teater/drama gjordes av detta både av vuxna & barn!
En liten halvkonstig julkalender var det också, men inte riktigt alla datumen från 1-24!
(minns inte exakt vilka datum som togs upp, men...)
Bibelutdelning till samtliga 9-åringar (alla var väl kanske inte på plats, men...)




Sen gjorde BARNRÅDET ett fantastiskt bra drama, med Ronja Rövardotter och hennes skidåkning där hon fastnade i Rumpnissarnas bo!

Det allra sista sen var att alla BARNEN fick en varsin godispåse

#julfest2019 #barnrådet #kaffemedmjölk #lussebulle #pepparkakshjärta
#bibelutdelning








 

Elsa & Signe

 

 

 

 

 

    

Barnkören Joyful

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bibelutdelning

 

 

 

 

 

     

Ronja Rövardotter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 november 2019 15:13

Nu så var det ett väldigt bra tag sedan som Iris & jag träffades i SecondHand för en "lördagsfika"!
Och sen att Second Voice även sjöng adventssånger oxå från klockan elva, gjorde ju saken bara ännu bättre!



De stod o sjöng i Café 2!






TACK för idag bästa Iris!

  










#3kopparmedmjölk #1köttbullemacka #1fralla #1vaniljmunk










 





   












 




Av Hanna Boman - 28 november 2019 19:54

Ännu en torsdag, då man har varit till ViktVäktarna i vanlig ordning. Nu den här gången var det inte så värst många där, då jag kom...för jag kom den här gången mitt undet mötet. Så jag fick väl inte riktigt vara med från början, men tror inte att det gjorde så jättemycket ärligt talat.


Ur spår? Kom tillbaka direkt!

Ingen är perfekt! Låt oss bara acceptera att vi kommer snubbla längs vägen mot målet och att vi då behöver fokusera hur vi ska hantera det. Men ibland avfärdar vi bakslag genom att tänka tankar som "Ja, ja, jag tar tag i det senare" eller "det kommer att ordna sig". Den här typen av "det-löser-sig-tankar" kan göra att det känns bättre i stunden, men det hjälper inte situationen vi hamnat i.

EXEMPEL PÅ HUR DET KAN LÅTA: "Ops, jag har använt upp all min Veckobonus innan helgen och jag ska på fest. Ja, ja det är ok, jag tar tag i det så småningom."

Tricket är att uppmärksamma sig själv på när den här typen av "det-löser-sig-tankar" dyker upp och sedan ta reda på vad du behöver göra för att komma tillbaka på banan.


Påminn dig själv varför du vill gå ner i vikt, då blir det lättare att planera och agera för att komma på rätt spår.

 

 

 

 

 

Och vad visade den där vågen idag då jag "skuttade" upp på den? Jomen ja, den visade ju MINUS i alla fall.

69,3 kg som då resulterade i -0,2 kg.


Nu så vill jag bara rasa ordenligt till nästa vecka, så snälla vågen...visa mig nu ett rejält MINUS om en vecka!









 

Av Hanna Boman - 28 november 2019 13:36

Förra veckan så kunde jag äntligen bestämma mig för en almanacka, och det gjorde jag inne på Akademibokhandeln.

Det var en hel del almanckor som jag kollade på o bläddrade i, men alltid så vill ju jag ha ett "liggande innehåll"...det är lättare att skriva i då tycker jag!


#almanacka2020  #akademibokhandeln

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 27 november 2019 19:06

Idag så blev det verkligen premiärbesök av mig på Lyckebys kvarterskrog och då blev det lunch ihop med Jane.
Mitt val/beställning blev då: dagens grill som då denna dagen var ryggbiff med klyftpotatis & beasås & grillad tomat.
Och jag drack ju Coca-Cola zero, brukar väl göra det...

Och jadå, det var gottigottgott!

Av Hanna Boman - 26 november 2019 22:32

Nu den här kvällen så var det ju verkligen sista övningen innan FÖRSTA ADVENT, och vi övade ju förstås igenom alla sångerna som vi kommer att sjunga på söndag. Sen kommer vi ju sjunga några sånger i SecondHand på lördag också, och det lär bli 4 eller 5 sånger då.

Efter att vi hade övat på adventssångerna så blev det till att öva på julsångerna också förstås, för sen nästa helg är det JULKONSERTER som stundar!






#adventssånger  #julsånger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 november 2019 21:41

Nu så har man varit i SecondHand o jobbat idag, inte klokt vad fort det går mellan gångerna.
Tiden för mig idag var 13:30-17, ganska skönt att vara där del av dag!
Och det har väl gått som på räls att jobba, en jämn ström med folk. Inte jättelånga köer, utan varit lagom.


Men ibland fick jag väl lite "blackout", och då skyllde jag på att det var ett tag sedan som jag var där sist!

#3kopparkaffemedmjölk #1trekantsmacka #1fralla #1kanelbulle







 











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards