Alla inlägg under augusti 2014

Av Hanna Boman - 31 augusti 2014 22:15

Idag har det varit släktkalas för Axel som fyllde 7 år i onsdags (27 augusti) och där var fullt hus från början till slut.

Vi var där från lunchtid och framåt, så då blev det ju förstås mat och då blev det grillad lax & potatis & sås & sallad & riktigt goa majskolvar. Mumsfilibabba vad gott! 

Till efterrätt var det chokladpudding & kaffe, för det "måste" ju vara efterrätt också förstås då det är kalas!



 


 


Presenter fick han ju också förstås och av mig fick han en sparbössa som ser ut som en penna...tyvärr ingen billd på den eftersom den var inslagen och jag tänkte väl inte på att fota den sen heller, hehe!



Senare sen så blev det ju självklart tårta & kaffe också, och det var väldigt fina & goda StarWars-tårtor!


 



 


 

Presenterna inslagna & klara



Lite kvällsfika senare också för oss som var kvar till småtimmarna, inte så sent...men ändå.




 



TACK för ett supermysigt 7-årkalas! 




Av Hanna Boman - 31 augusti 2014 21:34

Idag var jag ner till Pingstkyrkan på gudstjänst igen och fick vara med om avtackning av sjukhuspastorn Jonas Pramwall, som även predikade också då förstås. En fantastiskt fin gudstjänst med sång & musik.

Sedan så avtackades Louise Sundkvist för att gå över i en ny tjänst som sjukhuspastor!




 


 

Jonas Pramwall



 

Louise Sundkvist

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 30 augusti 2014 22:37

I eftermiddags så träffade jag Åsa för första gången på vi visste inte riktigt när, men längesen var det då vi träffades och så slog vi till idag då...efter lite Messenger mellan varann tidigare under dagen idag.

Jag själv skulle ju ut en sväng på stan idag för att köpa present till två kusinbarn och då blev det på TGR sedan.

Men Åsa och jag träffades på Aromo inne på Kronan först. Då jag tog tapas med caffe latte och det var inte fy skam alls kan jag säga, utan riktigt gott!




 


TACK för idag goa Åsa!  

Av Hanna Boman - 30 augusti 2014 11:57

FEM MYROR ÄR FLER ÄN FYRA ELEFANTER


Eeeh, behöver jag säga mer...att allas våran Brasse Brännström gick ur tiden igår, 69 år?


FEM MYROR ÄR FLER ÄN FYRA ELEFANTER, det är ju verkligen barndomsminne på hög nivå...eller hur?




 


 


 










Av Hanna Boman - 28 augusti 2014 23:30

Jaha, så kom den där torsdagen igen då man tar sig till Viktväktarna. Ja, åtminstone jag i alla fall som tar mig dit och självklart andra också. Öppet Hus har det varit denna veckan där vilket var väl meningen kanske att man kunde ta med sig en vän eller så, för att visa vad Viktväktarna egentligen är för något.

Men det var ingen som var "ny" där utan vi var vår vanliga "gamla" skara. Nu så vet jag ju inte om det var någon där i tisdags, men tror väl att det var nog någon i alla fall som tydligen var lite nyfiken.


Nähä, vad pratades det om på mötet ikväll då? Jodå, det pratades om "Hur har du koll?" Med det menades med om man har koll på sina ProPoints och om man kör Starta Lätt eller Mättande Dag eller om man fortsätter räknar sina dagliga ProPoints, fast nu så är det väl inte så många som gör det utan kör på de två tidigare för att slippa räkna och väga.

Så pass mycket skönare, även om nu jag då aldig har räknat någon gång...utan har ju varit väldigt busig, men har ju klarat mig bra ändå att tappa i vikt och sedan stanna på min MÅLVIKT även om det har lagt sig över två gånger...men det är ju ingenting egentligen om man tänker efter.


Och vad sa vågen denna veckan då jag ställde mig på den? Äsch, den sa väl inte så mycket...utan bara visade och stannade på 61,8 kg och det resulterade ju då i +/-0 kg.

Rackans tur att inte vågen visade mer, får då hade jag ju fått betala. Så tack för det snälla vågen, att du var snäll mot mig. 


Så bra jobbat Hanna, bara hoppas på ett minus nästa vecka...så jag slipper överskrida!







    





 







Av Hanna Boman - 27 augusti 2014 21:10

Jahaja minsann, då var vi igång att öva med Surpraise igen efter sommaruppehållet.

Och vi sjöng väl och övade på fyra sånger tror jag, minns inte så noga...fast det spelar ju inte nån större roll, mer än att de var nya för mig. Roligt att köra på lite nytt och inte bara sjunga "gammalt" i stort sätt hela tiden!

Eeeh, hur många var vi ikväll som sjöng då? Jo, vi var ju hela 7 stycken och så Markus också som satt vid flygeln då och spelade. Så allt som allt var vi ju 8 stycken.


Nästa övning som vi har nu är inte förrns om tre veckor, och jag som trodde att det "bara" var två veckor.



 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards