Alla inlägg under november 2016

Av Hanna Boman - 30 november 2016 22:07

Jodå, ännu en onsdag då jag har varit ute i kyrkan igen på Babybom...som fortfarande är mysigt att ta sig till.

Jag kom dit strax efter klockan tio, och då hade de börjat ta lite fika/mellis.

Sen så var det ju lite lek & sångstund på mattan precis som vanligt. 

Och jag fick ha ett av barnen i knät i stort sätt hela tiden, fast när det skulle springa runt om ikring...då fick han vara med och gå lite. Men sedan så kom han tillbaka till mig igen, vilket gick jättebra då med. Mys-mys-mysigt!


Jag har nog varit med på alla Babybom den här terminen, vad jag kan komma ihåg i alla fall. Åtminstne de två sista månaderna (oktober-november).

Och det är ju fortfarande jättemysigt, eftersom barnen känner ju igen en och vet ju till och med vad jag heter.

Denna dagen var det en stor skara barn, 5 stycken barn o sen var det två mammor o en pappa.

Berit & Violet & jag var ju också där förstås.

Jomen visst, sitter det ju alltid några sånger i mitt huvud även nu... "Då har jag väl varit där för mycket", brukar jag tänka...haha!














 






Av Hanna Boman - 29 november 2016 22:13

Ännu en tisdag då det har varit övning och denna gången har ju förstås självklart gått i Julkonsertens tecken...eftersom det nästa helg är återigen dags för Julkonserter.

Och jag vet inte, men jag tyckte ju att det gick riktigt BRA...trots att man inte kollade på så mycket texter. Jag kollade lite via mobilen o Dropbox, men kände ju att inte det behövdes alls egentligen.

Så egentligen, varför är man sån?

#enfunderingfrånmignubara

 


Men det kommer bli så bra och fin julstämning nästa helg, var så säker!










 

Av Hanna Boman - 28 november 2016 23:02

Nja, nu kan man ju inte säga att detta är några Jultidningar...eftersom det är en "Stora Kattkalendern 2017" o en bok: "VÅRA ROLIGASTE Ordspråk och citat".

Men detta beställdes från ett jultidningsförlag i alla fall och jag beställde det här ifrån mitt kusinbarn Lovisa, fick de förra helgen och jag är glad att äntligen ha en kattalmanacka igen!





        








 

Av Hanna Boman - 27 november 2016 22:48


 



     


Nu ÄNTLIGEN så har vi gått in i adventstiden och fått sjunga dessa fantastiska sånger som man alltid gör just denna dagen!

Och ja, vi i Second Voice sjöng ju förstås också. Vi sjöng ju "Hosianna Davids son" o ihop med församlingen, fast vi sjöng den själva först för att församlingen skulle kunna få lyssna in sig på den först!

Sen sjöng vi ju även "Bereden väg för Herran" som församlingssång förstås, den tycker jag att man bara ska sjunga då det är Första advent.


Sammanfattningsvis en fin & högtidlig gudstjänst!






Sedan eftergudstjänsten sedan så var det fika nere i caféet, ett typiskt litet Adventsfika som blev kaffe lussekatt pepparkaka.







 






 












 







Av Hanna Boman - 26 november 2016 22:14

Jepp, eftersom jag brukar jobba var tredje lördag...så var detta nu den förata jobblördagen på väldigt länge!

Eftersom det var stängt på Alla helgons dag och det var ju "min" jobblördag då egentligen.

Så nu var det ju då sex veckor sedan som jag jobbade lördag sist, och detta var ju första lördagen som jag jobbade dagen innan 1 Advent.

Och då var ju Second Voice där inne & sjöng några adventssånger för alla som var där för att både fika & handla.

Neej, det var ju verkligen inte alls svårt för mig att låta bli o nynna eller mima lite på de där sångerna...eftersom jag själv är med och sjunger.

Skönt var det faktiskt att bara få lyssna för en gångs skull, även om man nu då bara såg ryggtavlorna på kören.

Jobbdagen i det stora hela gick bra, var många som kom och fikade på köttbullesmörgås lussekatter vaniljhjärtan &  mazariner och mycket mera!









 

Av Hanna Boman - 25 november 2016 19:57

Jodå, ännu en fredag som jag har tagit mig till ViktVäktarna förstås...nu så har ju det blivit min dag igen att jag ska ta mig dit, och det är ju nu ett bra tag sedan som jag var där en torsdag.

Men vad handlade mötet om idag då? Jopp, det handlade om Mat & Motionsnyheter.

  • Muskler väger mer än fett - 1 kg muskler väger precis lika mycket som 1 kg fett
  • Färska frukter och grönsaker är bättre än frysta
  • Detox  SDet är populärt att göra en så kallad Detox för att rena kroppen från olika gifter. Kroppen samlar dock inte på sig stora mängder gifter utan har en utmärkt reningsfunktion inbyggd och gör sig ständigt av med ämnen som kroppen inte vill ha via njurarnalevernhuden och lungorna. En Detox är alltså helt  onödig och ett marknadsföringsknep
  • Äter man för lite går kroppen ner i svältläge och man går inte ner i vikt  -  Även om kroppen förbrukar marginellt mindre energi om du äter mindre kommer det inte göra att du går ner i vikt. Vad tror du skulle hända om du slutade äta under en veckas tid?

Jepp, här var lite av de punkter som stod i Veckans Viktiga.

Hehe, ett väldigt bra blad ibland om man inte riktigt vet vad man ska skriva.


Jahaja, och vad talade vågen om idag då...eller vad visade den? För den är ju som väl är inte så pratglad precis, men idag så blev jag ju riktigt glad eftersom den visade 60,5 kg, som då resulterade i -1,2 kg.


TACK vågen vad jag tycker om dig nu igen, du är ju så snäll! 

 

~~Ett riktigt ras skulle man väl kunna säga!"~~


1/2 kg till så har jag kommit ner till min MÅLVIKT igen, som då är kort & gott 60 kg


Så nu hoppas jag på ett minus till nästa vecka med, och då gärna 1/2 kg!









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards