Alla inlägg under september 2023

Av Hanna Boman - 30 september 2023 23:49

Då så har det varit ännu en lördag i SecondHand, vilket har gått bra. Vi har väl haft och göra i stort sätt hela tiden, under de tre timmarna jag var där... för hur det var innan jag kom är inte lätt att veta.



När det var en liten stund innan jag började, så fanns det en liten fika som var över efter att morgonpersonalen hade fikat innan öppning...och det var gott!



#pingstkyrkankarlskrona   #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet   #gullbernavägen4




#1muggkaffemedmjölk   #1ostfralla

 

 

 


 






Vi var ett glatt gäng som jobbade idag, brukar väl akdrig vara något "oglatt" gäng som jobbar när jag är där...hehe!




#2muggarkaffemedmjölk   #1lokapäron


#1ciabatta  #1toscalyx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 september 2023 23:33

Jepp, idag så är det LÖSGODISETS DAG och det är väl då som man får köpa hur mycket 

lösgodis som möjligt va?

Brukar lösgodiset just på dagen idag vara billigare, för att man ska kunna köpa 

extra mycket godis?





#lösgodisetsdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 september 2023 09:34

TEMADAG!

 

 


För alla er som verkligen inte vet, eller vill veta så är det KAFFETS DAG idag! Det är den här dagen som man ska dricka extra mycket kaffe då va, eller?

Jodå, det är väl så jag ser på det (jag som klarar av att inte dicka kaffe under en hel dag sdom så skulle vara)!


Men det finns ju många som inte vaknar på morgonen, innan de fått i sig sin första kopp kaffe! Fast sån är då inte jag, så inte något beroende av kaffe alls. Utan tycker väl bara att det är gott, ungefär så!




#kaffetsdag2023

 

 

 

 

 

 

 


 










 











   










Av Hanna Boman - 28 september 2023 23:27

Nu den här kvällen så har det varit en så kallad Shoppingkväll uppe på Wachtmeister, som började klockan 16 och höll på fram till klockan 19!


Det här brukar vara två gånger om året, så det var inte första gången (men vet inte riktigt hur många gånger det är...)


Samtliga affärer har nån sorts RABATT eller så under kvällen, det är bara SYSTEMBOLAGET och ICA som inte har!


Men annars så har alla andra affärer inne på självaste Wachtmeister, sen finns det en del affärer som inte ligger inne på Wachtmeister...men vet inte riktigt vilka det är.



Jag tog mig in till The Body Shop där jag köpte VITAMIN E gentle facial wash CAMOMILLE sumptuöis cleansing butter Natural Form Mascara.


När eller om man handlar för en viss summa pengar, då finns det en goddiebag att hämta med olika saker som man kan behöva... eller inte!

Den här gången var det verkligen en riktigt bra goddiebag, medan det inte har varit så värst bra tidigare!







#wachtmeistergalleria  


#thebodyshop

 


#vitaminE  #gentlefacialwash

#camomillesumptuöusbutter

#naturalformmascara



Tyvärr så funkade det inte att söka o spara ner samtliga bilder, så jag kommer att ta bilder på dem...men görs imorgon!







 









 




Av Hanna Boman - 28 september 2023 19:52

Jaha, då har jag varit hos optikern idag...och den här gången så var det dags att göra en synundersökning med glasögonen (inte ofta som jag gör det, utan brukar ju vara för linserna).

Men den här gången tyckte jag att det var dags att göra med glasögonen istället, för det är väl dags för mig att inse att jag har passerat den där "åldern" med ganska god marginal...även om jag inte riktigt vill erkänna.


Så därför tyckte jag att det var skönt att göra det, även om det inte var någon stor förändring. Det finns ju de gångerna som jag känner att jag inte ser varken på nära eller långt håll, utan får ibland hålla texten långt ifrån och ibland nära.


Det bästa är ibland när jag tar av mig glasögonen och ska läsa en text, precis som man minns att farmor alltid gjorde.

Så än så länge är det inte något progressivt som jag behöver ha, kanske inte nån gång.












 

Av Hanna Boman - 27 september 2023 23:09

TEMADAG!

 


Inte vet jag vad jag ska skriva om den här temadagen egentligen, mer än att det då har varit och är en liten stund till SKOLMJÖLKENS DAG. Nä, jag tror nog inte att den har funnits tidigare bland alla dessa temadagar!


Men visst drack man väl "skolmjölk" när man gick i skolan då det var lunch, oftast fanns det väl inget annat att dricka då. Och ibland var det väl lite också vad det var för nån mat förstås!



#skolmjölkensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2023 18:23

Åååh ja, idag så är det ÄPPLETS DAG!


Det är ju egentligen hur gott som helst att äta ett äpple då och då, eller hur?

Åtminstone tycket jag det, fast gärna klyftat eller bara skuret i bitar (lite roligare/lättare att äta då det ligger i en skål).


Sen så är det ju även gott med äppelpaj, eller bara steka äppelbitar i stekpannan ihop med socker & kanel.

Det kan också vara väldigt gott!




#äppletsdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 september 2023 18:53

Nu idag så har det varit Skördefest i kyrkan, men innan dess var det en lite kortare gudstjänst eller vad man ska säga...brukar väl inte vara någon jättelång gudstjänst i Mariedalskyrkan (åtminstone inte då det är något efteråt)!


Men en väldigt fin och bra gudstjänst, helt klart!



~~~en lite humoristisk predikan~~~







 








 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som sagt, efter gudstjänsten sen så var det då Skördefest...som denna gången var inflyttad in i Hillerödssalen med försäljningen. 

Det var bara lottförsäljning som höll till ute på Kyrktotget


Trevligt att det blir förändring ibland med, så det inte är som det varit tidigare helt klart!



Jag inhandlade mig en lunchlåda med Thaimat och så blev det 4 bitar Arnes Äppelkaka och sist men inte minst så blev det en Permesanostpaj. Även lite lotter med som jag köpte, för att vinna då det var lotteridragning senare!




Självklart så var det KYRKLUNCH, som det brukar vara!




   

 

 

 

 

 

 

 

 

   


Endast en massa 

nitlotter...

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards