Alla inlägg under november 2017

Av Hanna Boman - 29 november 2017 21:23

Ojojoj, nu har vi övat den sista övningen innan nästa helgs JULKONSERTER!

När jag nu funderar på när vi övade sist, så kändes det jättelängesedan...men nej det var ju "bara"

två veckor sedan sist!

Hepp, och vi blev väl då tillsagda att öva så vi skulle kunna texterna.

Men jag måste ju bara säga att jag är eller var väldigt impad av mig själv denna kvällen!


För jag har liksom inte övat ett smack på dessa sångerna, inte ens lyssnat in dem på Spotify som kanske 

skulle varit bra...ptja, en del av sångerna kunde jag väl inte riktigt utan bara "försökte mina" lite. Hehe!


Men jag lovar att jag kommer både kolla texterna o lyssna på Spotify till nästa helg då!



Och övningen i det stora hela gick ju bra, så visst kommer det att gå bra nästa fredag

då det kommer både vara Soundcheck genrep o framför allt hela helgen men tre JULKONSERTER!






#julsånger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








Av Hanna Boman - 28 november 2017 21:58

Ojojoj, nu var det verkligen längesen som jag var med på en Second Voice-övning (åtminstone känns det så...)

Men jodå, nu var det ju tre veckor sedan jag var med sist. Fast den första av dessa tre var ju inställd, men annars har jag inte varit med på två övningar nu då.

Så den här gången var väl extra rolig att vara med på, måste jag ju lov & säga!

Det är nog så att man behöver en paus ibland för att det ska vara roligt att komma tillbaka...(den meningen känns nog allt lite lurig)

Jaja, men nu den här övningen var verkligen den absolut sista innan Första Advent

Och nu på lördag, så kommer vi att ha en liten "snabbturné". För allra först kommer vi vara ut till LP-stiftelsen o sjunga adventssånger klockan 10 på Tennvägen Karlskrona sen kommer vi dra till Pingstkyrkans SecondHand o vara där klockan 10:30 för att även där sjunga adventssånger.


Så har ni vägarna förbi åt ett eller annat håll, kom förbi & lyssna vettja!



Sedan på söndag då sjungrer vi ju in Första Advent i Pingstkyrkan klockan 11 (dock inte jag denna gången, tyvärr...)



#adventssånger #julsånger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 november 2017 16:38

Mmm, kolla in rubriken så förstår ni nog varför...hehe!
För idag blev det bara sådär lite oförberett att jag tog mig till SecondHand.
Jag satte mig på bussen från jobbet ute i Jämjö, och under den tiden så funderade jag fram o tillbaka om jag överhuvudtaget skulle gå av bussen vid "Bergåsa station" eller inte (man har ju ganska lång tid på sig att fundera).

Så jag gick av bussen där och tog mig under tunneln/bron, och sen var jag framme.

Mötte två stycken o vi snicksnackade lite om ditt & datt, sen var de klara för att ta sig till kassan och betala.

Så då gick jag bort till Café 2 o träffade Sylvia, som var där & jobbade idag.
Sen blev det att hon fick ta en liten "snabbfika" med mig.
Jag tänkte lite på att hon inte riktigt kunde gå på rast då, men johodå...det gi ckalla tiders.

TACK för idag goa & mysiga Sylvia!


  







#kaffevarväldigtgottävendennatisdag
#jagdrack3koppar




 














 

Av Hanna Boman - 27 november 2017 20:53

Ojojoj, det kom visst en måndag den här veckan också. För jag har ju varit till Viktväktarna, och nuförtiden så får det ju bli att ta sig ner till kvällsklassen istället (eftersom jag jobbar ju nu då det är öppet på lunchen).

Och vad har det pratats om idag då. om inte det som komma skall nämligen Advent.


Äntligen Adent!


Nu kommer den härliga tiden innan jul när man vill vara inne och mysa

med sina nära och kära, ofta runt ett stort fikabord med en massa läckerheter.

Som alltid finns det bättre och sämre val att göra så var noga med att prioritera det 

du verkligen vill få in i din budget.

Och framförallt, kom ihåg att verkligen njuta av det du äter!






Men vad sjutton visade vågen idag, då jag skuttade upp på den? För var den snäll emot mig, eller? Neej, det var den verkligen inte. Men jag vet ju vad det är som gjorde detta pluset idag, nedrans dumma SKUMTOMTAR. Det är deras fel, hehe! Jaja, vågen idag visade 65,2 kg som resulterade i +1,1 kg. 


Ja du Hanna, en betydligt mycket bättre lycka till nästa vecka!










 

Av Hanna Boman - 26 november 2017 20:03

Idag så hade vi en så kallad "Julkonsert till förmån för barn".
Och med detta menas att för de som ville fick komma med en JULKLAPP, som senare kommer åka med

Walla Carlsson ner till Litauen. Man behövde inte ta någon julklapp med sig heller, utan kunde komma ändå...vilket jag gjorde, hehe! (jag hade alltså inte någon julklapp med mig...)

Julkonserten gjordes av "On the Road" & "Joy"!



Woooow, vilken fantastiskt fin & bra konsert det var!
Så många fina & bra julsånger, som man bara ville höra mer av egentligen.  
Och självklart så avslutade dem ju med ett extranummer!










 






   





 









 

Walla Carlsson

 

 

 

 

 

 

 

 





 




Av Hanna Boman - 26 november 2017 14:23

Även denna söndagen har jag närvarat o varit med på gudstjänst i Pimgstkyrkan (för vi har eftermiddagsgudstjänst hos oss ute i Mariedalskyrkan...)

Och idag så var det en fin dopgudstjänst för Iris & Signe, väldigt speciellt/roligt att få vara med på dopgudstjänst där man känner och har träffat dopkandidaterna tidigare tycker jag!





    

Ewa & Catharina & Stina

 

 

 

  

Iris & Signe & Göran

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...och så lite kyrkfika med

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 













Av Hanna Boman - 26 november 2017 09:33

Nu så var det väl ändå ett tag sedan som jag fyndade i just Second Hand, åtminstone som jag uppdaterade om det här i bloggen...hehe!

I onsdags (22/11) hittade jag 2 stycken mycket fina KAFFEMUGGAR för 5:- /styck

Igår när jag tog mig en runda, så hittade jag 3 stycken PRYDNADSTOMTAR för endast 37:-
Min tanke var väl egentligen bara "jag ska bara titta lite", men det slutade ju i att jag fyndade också.


Och jag har väl sagt det förr o säger det igen, "Släpp inte mig lös i Second Hand..."

Men som väl är, så görs det ju aldrig några dyra fynd!







 








 











 











Av Hanna Boman - 25 november 2017 16:58

Jaha, idag har jag varit och jobbat i SecondHand...men det var inte alls min schemalagda lördag. För det är ju "bara" 4 lördagar sedan som jag var där sist o inte 6 veckor sen.
Så idag var det nog ett helt nytt arbetslag som jag jobbade med, men jag har väl jobbat med några ibland ändå...fast inte alls i den här konstalationen.

Ett roligt gäng att jobba med, helt klart!

Och en bra lördag att jobba också, ibland mycket folk samtidigt som det var lite lugnare andra stunder.

Men man känner sig ganska så slut i huvudet, efter att ha jobbat...även om det inte är ofta.










 












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards