Alla inlägg under juni 2021

Av Hanna Boman - 29 juni 2021 21:43


      

Av Hanna Boman - 27 juni 2021 10:34

TEMADAG!

 

 

Hoppsan!

 


Nu så blev det något krux igår då jag skulle uppdatera igår om gårdagens TEMADAG, för igår var det ju nämligen CHOKLADPUDDINGENS DAG och det är väl nåt som man inte ska förglömma va?


Om jag ska vara ärig, så är väl inte jag den som gillar att äta "vanlig chokladpudding"...utan då ska det gärna istället vara chokladmousse med crisp (som ju inte är någon chokladpudding, i den bemärkelsen).



#chokladpuddingensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 juni 2021 23:59

Den här gången så har mamma och jag varit ute i Jämjö hemma hos Eivor & Martin (brukar göra det av tradition, vara bara lite annorlunda förra året)

Så vi var där ute till klockan 13, då vi åt matjessill & färskpotatis & gräddfil & gräslök & ägg!

#matjesill #färskpotatis #gräddfil #gräslök #ägg




 






        




Till efterrätt serverades det jordgubbar & glass & maränger.




#jordgubbar #glass #maränger








 










Senare sen så vankades det förstås efterrmiddagsfika, och då satt vi ute på altanen vilket var skönt att kunna få sitta ute en stund också.



#kaffemedmjölk  #jordgubbstårta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









Efter att vi hade fikat klart, så satt vi ju förstås kvar ute på altanen vilket fortfarande kändes skönt (eftersom det var ju inte kallt och regnade ju liksom inte heller).



Så där satt vi tills kvällen kom och grillen tändes, och då blev det "grillad korv med bröd & tillbehör" vilket var riktigt gott, trots att man väl var lite lagom mätt efter allt man hade stoppat i sig tidigare under dagen!



#grilladkorvmedbröd  #ketchup  #senap #grilladlök

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TACK för en trevlig Midsommarafton tillsammans med er!



      


Av Hanna Boman - 25 juni 2021 08:52

 







 








 










 










Av Hanna Boman - 24 juni 2021 16:08

Nu så har jag då "äntligen" fått mitt första vaccin av covid19, vilket känns helt okej för mig trots allt! Jag som egentligen varit väldigt negativ till att bli vaccinerad. Mina tankar har väl varit i stort sätt hela tiden: "nää, jag behöver inte ta något vaccin...jag har inte några bakomliggande sjukdomar!"


Men visst känns det skönt ändå att nu fått sin första dos nu, det finns ju så många som blivit vaccinerade.


Nu var ju inte jag på min vårdcentral där jag är listad, vilket man inte behöver vara (men helst skulle man väl vara det).


Så för mig fick det bli Wämö vårdcentral, och det gick ju minst lika bra!



#regionblekinge  #wämövårdcentral 

#vaccin #covid19

 

 

 

 

 

 

  


Hur "snygg" som helt i munskydd väntandes på

att få komma in för att få komma in och få vaccin...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 juni 2021 13:27

 




Nu så har ju jag redan varit borta till ViktVäktarna idag, men det är samma öppettider som det brukar vara (så inget annorlunda, baraför att det är dagen innan midsommarafton.

Och jag brukar ju ta mig dit annars på eftermiddagen, men men...


Den här gången så visade vågen då 70,6 kg som resulterade i -1,6 kg.


Yeaaaah, vad glad jag blev över detta stora MINUS!  



TACK för det snälla vågen, nu vill jag väldigt gärna att du 

fortsätter och är snäll mot mig!



  



#inställt #coronapandemi  #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 23 juni 2021 17:09

Nää, nu är väl inte sommaren inställd...men däremot samtliga EVENAMANG som brukar och det är ju fortfarande på grund av detta Corona.

Imorgon skulle det ju vara LÖVMARKNAD som alltid brukar vara på stadans gator och torg här i Karlskrona, brukar alltid vara dagen innan midsommarafton.

 


Det finns ju andra evenamang med som är inställt!


HASSLÖFESTIVALEN, som jag inte alls har nån koll på när det brukar vara (eftersom jag inte brukar vara där). Sen är det ju TOSIA BONNA DAGEN som brukar hålla till i Ronneby varje år. Nää, har inte varit där på väldigt länge...men var ju där som barn och då farmor bodde där!





Det bästa EVENEMANGET som brukar avsluta hela sommaren är ju då SKÄRGÅRDSFESTIVALEN, och den brukar hålla till i månadsskiftet juli/augusti.




#inställdsommar2021   #alltingärinställt  

#lövmarknaden2021  #hasslöfestivalen2021

#tosiabonnadagen2021 #skärgårdsfesten2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lövmarknaden

 

 

 

 

Hasslöfestivalen

 

 

 

 

 

 

 

Tosiabonna dagen

 

 

 

 

 

Skärgårdsfesten

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards