Alla inlägg under juni 2021

Av Hanna Boman - 12 juni 2021 18:34

Nu så har man haft en så kallad Jobblördag igen, känns väl att från och med nu så lär det väl varavar tredje lördag för mig.
Det har väl inte riktigt varit så den sista tiden sedan vi öppnade upp i de nya lokalerna ute på Gullbernavägen 4. Skönt att det nu börjar bli som vanligt igen med antalet veckor emellan!



Annars har det gått helt okej idag, nu så var ju detta min andra lördag att jobba.

Och vi var endast 3 stycken som jobbade i caféet, vilket funkade förvånansvärt bra trots allt!


#pingstkyrkankarlskrona #pingstkyrkansecondhand #stämjärnet

#gullbernavägen4

#3kopparkaffemedmjölk #2ciabatta #1päronbiskvi







 









 


Av Hanna Boman - 12 juni 2021 08:47

HOPPSAN!




Det här var igår efter jobb, som vi först träffades ute på stan (Wachtmeister/Cityhallen) närmare bestämt!

Så vi köpte en varsin muffins från BAKE-OFF hyllan, för att få med oss hem hit till mig och fika lite på.


Så det blev ju några timmar med ganska mycket prat om ditten & datten!


En trevlig fredagskväll helt klart!

#kaffemedmjölk #bakeoff #muffins
#vitchokladochhallon





TACK Emma för en trevlig stund igårkväll!

  









 

Av Hanna Boman - 10 juni 2021 18:03

 



Joo, idag kan man väl säga att det har varit helt INSTÄLLT borta hos ViktVäktarna! För igår eftermiddag/kväll kom det både ett sms och meddelande i Facebook-gruppen "Stängt på grund av sjukdom".


Lite typiskt, när jag nästan hade tänkt att ta mig iväg till vågen idag "innan frukost"!



Men får väl försöka göra det en annan gång iatället, hmm!






#inställt  #coronapandemin   #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 9 juni 2021 20:53

Nu idag så har jag äntligen varit hos världens allra bästa Frida och fått verkligen en helt NY frisyr! För den här gången ville jag ju göra en helt ny förändrig, och jag är superdupernöjd som alltid när Frida har satt saxen i mitt hår!



TACK bästa Frida för idag,alltid lika nöjd!


      





   


 

Förebilder

 

 

 

  

Mitt hår är avklippt o ligger där på golvet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mellanfika

 

 

 

   

Här sitter jag med färgat folie och

slingorna i håret, så "snyggt" (skulle kanske ha tagit

en selfie framifrån med)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

   

Efterbilder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



   

Av Hanna Boman - 7 juni 2021 22:09

Jahaja, idag har jag varit hos just tandläkaren för första gången på jättelänge. Brukar ju annars bli att jag går till tandhygienisten. Men eftersom de just för tillfället inte har någon tandhygienist, så blev det då till tandläkaren istället!

Johodå, och det gick ju minst lika bra att låta tandläkaren göra jobbet idag. Det är ju egentligen bara den vanliga årskontrollen som görs, röntgen och tandstensborttagning. Det är det vanliga, vilket jag är glad över. 


Jag har hellre en massa tandsten, än att ha en massa karies/hål.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 juni 2021 21:43

TEMADAG!

 

 

 

Hoppsan!

 


Det var ju visst en TEMADAG till igår, och då var det FRUKTENS DAG!

Och här kan väl jag säga att jag tycker väldifgt mycket om frukt av olika dess slag!



#fruktensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2021 17:49

TEMADAG!

 

 

 


En TEMADAG till som man bör beakta va? Nu är ju inte jag så störtförtjust i just "stekt sill", utan jag äter och gillar helst inlagd sill i alla dess smaker!

När det är marknader och sånt, då kan jag väl tycka att det är gott med en sillamacka (men inget som jag verkligen måste ha, då det är marknad eller så).



#sillensdag2021 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2021 17:27

TEMADAG!

 


På dagen idag så är det FÄRSKPOTATISENS DAG, det är väl ändå en dag att beakta! Eller hur? 

Än har ju jag inte varken köpt eller ätit FÄRSKPOTATIS, även om det finns att köpa. Men jag är gärna den som väntar till just midsommar med att äta denna goa primör!


#färskpotatisensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards