Alla inlägg under september 2011

Av Hanna Boman - 22 september 2011 20:50

Återigen en kväll hos VIKTVÄKTARNA. Jag var ju där som vanligt ganska så tidigt. Invägningen startar ju kl 18:30, men jag var redan där vid 18:15 kanske.

Vet inte så noga...hehe!

Men invägningen för mig denna vecka låg på +0,3 kg. Blä, jag som trodde det var minus denna gången också.

Fast det går väl att bättra på till nästa vecka, eller hur?



 





Av Hanna Boman - 21 september 2011 23:13

I söndags skrev ju jag om hur bussen typ bara körde ifrån mig vid busshållplatsen. Så i måndags så skrev jag ett litet "klagomail" till dem på www.blekingetrafiken.se och undrade varför det kunde bli så.

Jag kollade många gånger i måndags och tisdags om de hade skickat något svar till mig via mail. Sen tänkte jag som så, att de har nog annat och göra än att hålla på och svara på sådana saker. Men idag när jag gick in på mina mail och kollade, då hade de precis skickat ett mail till mig angående detta.

Vet inte riktigt om jag kan tycka samma som chaffisen där, men han hade tydligen nämnt nånting om att han såg en gå med rollator 25 meter ifrån busshållplatsen...och inte gjorde något teckan på att denna person ville åka med (det var ju då jag). Men i mitt minne så var minsann inte jag så väldigt lång ifrån hållplatsen, utan bara kanske en halvmeter ifrån framdörren.

Grrr, lite irriterad är jag nog minsann att han inte kunde i alla fall stanna till och öppna dörren.

Men det är ju bara att glömma Hanna, inget att gräma sig över nu längre.

Åååh, så himla typiskt mig att hålla på och tänka på sånt där fortfarande...eller hur?

Nej, nu ska jag nog försöka svara på det mailet med...innan sängen tycker att jag ska ta mig dit...tihi!


/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 20 september 2011 21:40

Idag var jag hos frissan och klippte mig efter jobbet!


     

Såhär såg det ut innan




  Framifrån


  

Bakifrån


 

Profilbild





 






Av Hanna Boman - 20 september 2011 21:26

I torsdags när jag var nere hos VIKTVÄKTARNA så köpte jag lite goa chokladbitar. Men jag har bara testat en av dem än så länge och den var riktigt god!


     


    



Bild 1: Choco Crisp 3 ProPoints

Bild 2: Chocolate Milkshake Crisp 2 ProPoints

Bild 3: Choco Mint Crisp 3 ProPoints

Bild 4: Cranberry, Orange & Raspberry 2 ProPoints

 

Av Hanna Boman - 18 september 2011 13:02

Mmm, det kan man säga. Grrr, jag kom till busshållplatsen idag i ganska rask takt. Bussen kommer och jag var kanske en halvmeter från framdörrarna. Han stannar bussen i cirka två sekunder, men kör igen och där står jag och blir hur arg som helst.

Så jag var i valet och kvalet hur jag skulle göra, men tog 1:an som gick kl 09:44. Hade inte lust och vänta enda till klockan var 10. Men det gick ju bra att ta 1:an, för då fick jag ju mig en lite längre promenad utifrån stora vägen, fast det var ju inte med så värst glada steg som jag gick Hillerödsvägen bort till kyrkan...men när jag sedan kom in i kyrkan så kommer söndagstimmebarnen ut för att ha sin tid på just då söndagstimmen.

Nu hade ju som väl var inte jag söndagstimmen idag då, utan det var Sara. Men jag "vågade" typ inte att ta mig in på gudstjänsten, utan var med Sara och barnen istället.













 

Av Hanna Boman - 17 september 2011 23:40

I eftermiddags tog jag bussen enda ut till Knösö. Ganska lång bussresa, som tar enligt tidtabell hela 35 minuter att åka (och då åker man runt hela Karlskrona typ).

Vi började med att fika på Sofias goa viktväktarkladdkaka, eller? Nej, det var väl knappast det va?

Utan en helt vanlig kladdkaka i långpanna, som var såhäär god!  

Till den serverades vaniljglass & grädde. Jag & Tina & Anders & Charlotta drack kaffe, medans de andra drack mjölk... (Sofia & Jan & Kyra & Tomas).


Senare på kvällen sen blev det goda grillade kycklingbitar med klyftpotatis och grönsallad till. Till detta drack vi sodastream-vatten.


Hrm, denna gången hade jag min kamera med mig, fast den blev aldrig använd...så inga bílder den här gången heller!



TACK för en trevlig kväll!  


Av Hanna Boman - 16 september 2011 22:57

Ikväll har det satts igång med CAFÉKVÄLLAR i kyrkan igen, trevligt och mycket rolig kväll.

Kvällen hade Jan & Kyra knåpat ihop med en massa lekar och annat smått & gott. Vi blev indelade i två lag och i mitt lag fanns: Linnéa & Sara & Jonna & Mats & Sofia & Linn.

Vi fick en hel massa stenciler med många knep & knåp på. Samtidigt som vi höll på med detta, så fick vi ta oss nåt att fika på, och då tog jag en fralla & pizzabröd. Sen till detta drack jag två stycken såna där BRAVO-juice (med sugrör till...hihi).

Gott-gott!  


Vid 21-tiden var det en mycket fin andakt i kyrksalen osh det fick avsluta kvällen med en hel del lovsånger som duktiga Charlotta spelade så fint gitarr till, och Jan spelade lite trumma i bakgrunden.

Mats läste en del fina citat och vissa bibeltexter med.


Men vet ni vad jag glömde ta med mig hemifrån? Joo, precis...kameran!

Åååh, jag la ju den på laddning för att jag sen skulle ta den med mig ikväll...men den kom ju aldrig med. Så därför inga bilder från denna kvällen. Typiskt!


/Kram & Godnatt

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards