Alla inlägg den 21 november 2015

Av Hanna Boman - 21 november 2015 21:51

Jomen visst, nu så har vi haft vår årliga Julbuffé i kyrkan...med väldigt många goda saker!
Årets första Julbord blir ju alltid i kyrkan och allting är ju hemlagat, så detta är garanterat stans bästa julbord, helt klart!
Men vad fanns på Julbordet då?
Jadå, det fanns: ägghalvor & olika sorters sill & lax med gravlaxsås & köttbullar & prinskorv & potatisgratäng & Jansons frestelse & bröd & knäckebröd & currysallad & makrillssallad & julskinka & leverpastej & kalvsylta & vårrullar.
(tror nog att jag har fått med allt...)

Självklart så var det ju efterrätt också som bestod av Ris ala Malta & ostkaka med sylt & grädde.

Framåt kvällningen så var det tid för Helgmålsbön klockan 18 där "Korsdraget Gospel" sjöng & spelade!
Fantastiskt roligt att få höra dem, i en kör som jag har varit med i tidigare. Men sist var nog för tio år sedan, så det är ju ett bra tag sen ändå!

Sen så var det ju förstås lite tilltugg efter helgmålsbönen också, för man ska visst inte gå hungrig därifrån har jag hört...haha! :)


STORT TACK för alla dessa underbara människor i kommittén som fixar & donar med detta varje år, ni är ju helt fantastiska! :)







   



 




 






        










Av Hanna Boman - 21 november 2015 00:02

Oupoupoup, jag har ju varit till Viktväktarna idag.
Hm, och jag var verkligen den absolut sista som kom dit...så man kan ju då säga att jag kom i sista minuten, innan mötet skulle börja.
Men jag hann eller fick ställa mig på vågen innan Stina började prata, vilket kändes skönt! ;)
Mötet idag handlade om "vad man stoppar i munnen" och och om man har koll på vad som stoppas i munnen också.

Och vad visade vågen idag då jag ställde mig på den?
Jag säger bara att nu blev jag ju VÄN med vågen igen, för den visade ju 60,5 kg som resulterade i -0,7 kg! :)
Tack snälla vågen för detta minuset, jag som denna gången hade trott på ett plus!








 








 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards