Alla inlägg under maj 2017

Av Hanna Boman - 13 maj 2017 14:47

Ännu en jobblördag för mig i SecondHand & Café 2, redan 6 veckor sedan jag gjorde det sist (tiden går fort)!
Men det har gått bra idag, Second Voice var där o sjöng några sånger, det var inte svårt att vara med o sjunga/digga till sångerna...haha! :)





Mycket o göra i stort sätt hela tiden, en rolig lördag trots allt! ;)











 

Av Hanna Boman - 12 maj 2017 23:08

Ikväll har Fredaxgänget bakat en massa kakor, som vi i församlingen sedan fick avnjuta 

när vi kom och samlades klockan nio för STORANDAKT.

Och då börjar vi ju med att fika & snicksnacka med varandra!

Väldigt goda kakor, som man fick ta del av...och nejdå, 

jag kunde ju inte alls "strunta" i en kaka...utan jag tog av 

alla sorterna! :)





 






Och kvällen avslutades inne i kyrksalen med en fantastiskt fin STORANDAKT där 

vi sjöng många fina & härliga lovsånger tillsammans!




 

Tina & Markus

 

 

 

 

 

 

 

 


Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 11 maj 2017 22:42

Nu ikväll så har vi haft denna termins sista MUS-möte, med en tapper skara denna gång...för vi var till en början bara fyra stycken. Men sen kom den femte också lite senare, fast vi började ju inte riktigt i tid heller som var bestämt.
Mötet skulle starta enligt plan klockan 18:04, men ordföranden slog klubban i bordet och öppnade 18:17.

Och fikat skulle Sören hålla i o ansvara för ikväll, men Kyra fick ta det istället








 

Av Hanna Boman - 11 maj 2017 13:54

Idag så har jag då varit på min årliga Habiliteringsplan, vilket gjorde att jag fick träffa både sjukgymnasten

och kuratorn!

Nu så gick vi igenom lite vad som sas under förra habiliteringsplanen först, och då hade jag sagt att jag

skulle börja träna igen vilket jag faktiskt gjorde för tre månader framåt.

Sen blev det sommar och ingen träning på gymmer alls.

Men vad vi pratade om idag var ju lite om "jobbet jag har nu", och att där kommer jag inte 

få vara kvar.

Jag kan vara lite lagom frustrerad över att inte min SIUS-konsulent inte kan tänka sig 

att leta efter någonting annat under sista tiden som jag är där t ex!


Sen var det lite prat om annat också, som jag inte vill ta upp här.












 





Av Hanna Boman - 11 maj 2017 13:37

Ännu en Temadag att komma ihåg, eller hur?

CHOKLADBOLLENS DAG!

Och jag måste nog säga att chokladbollar är godare än punshrullar

eller? 

Äsch, jag tycker nog om bägge delar lika mycket...fast det är

väl betydligt enklare att baka Chokladbollar än Punshrullar

bara för att säga något!








 







   











 

Av Hanna Boman - 10 maj 2017 19:07

Mnja, fast idag har det ju inte varit mycket stickande precis...eftersom vi hade avslutning denna gången o då var vi hemma hos Laila!
Och då blir det fika för hela slanten på "Vårfantasi med rabarber" med vaniljsås & grädde ihop med kaffe också förstås.

Oja, visst satt vi på altanen som sig bör. Även om vädret inte har varit på topp alls, inget vårväder!

Men det var inte alls kallt, utan ett ganska behagligt väder ändå och så är ju altanen inglasad! :)

TACK kära vänner för den här "stickiga" terminen!


   








 













 

Av Hanna Boman - 9 maj 2017 22:15

Jahaja, då har den här veckan startat med Eurovision och ikväll är det då den första 

semifinalen där SVERIGE startade alltihop.

Tyvärr så hann jag inte se hela hans nummer, för var inte så snabb med att sätta på TV:n.

Och nu har jag stängt av o lyssnar på radion istället.


Jag hoppas ju att det kommer gå vägen för Robin Bengtsson ikväll!







 

Robin Bengtsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards