Direktlänk till inlägg 14 juni 2019

ViktVäktarna

Av Hanna Boman - 14 juni 2019 12:11

HOPPSAN!


Och vad hände här nu då? Jag här väl inte varit till ViktVäktarna idag heller? Nee, jag var ju där i vanlig ordning igår (torsdag). 

Jodå, och jag hann dit innan veckans Workshop började...inte alltid jag hinner det ju!

Men vad handlade veckans Workshop om, om inte "SOMMARENS FESTER"!


ATT GÖRA


Förbered dig för fest


Föreställ dig en kommande fest du ska gå på.

Vad ser du framemot och vilka kommer de största utmaningarna att vara? Välj sedan en av strategierna nedan

(eller någon som diskuteras på veckans Workshop) som hjälp.

  • Lägg upp NollPointsmat först. Leta upp fatet med kycklingfilé, färska jordgubbar, grillade grönsaker, osv för att stilla den värsta hungern innan du väljer mat med SmartPoints värde.
  • Ta en mindre tallrik. En förrätts -eller efterrättstallrik kan hjälpa dig att hantera hur mycket mat du lägger upp.
  • Guesstimera så gott du kan. Även om du inte är helt säker på SmartPoints-värdet är det bättre att uppskatta värdet så gott du kan för att bli medveten om vad du äter. Ta ett foto på din tallrik så att du kan registrera i appen efteråt. Så fprt du bestämt vilken taktik du ska använda dig av, fundera över vad som kan få dig att börja agera just så. Exempelvis kan du tar med en favoriträtt till buffén så att du vet att där kommer att finnas ett bra alternativ att välja och där du har kolla på SmartPointsvärdet.

Ojojoj, och vad visade den där "usla" vågen denna veckan då jag skuttade upp på den? För den var ju verkligen inte snäll! Eftersom den då visade 70,3 kg som resulterade i +1,8 kg.


Åååh Hanna, till nästa vecka ska det minsann vara ett riktigt stort MINUS på den där vågen!











 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Tisdag 16 april 22:37

Nu så var det ett bra tag sedan som jag var med på en By Mercy-övning, men denna gången fick jag äntligen till det! Jag kallade väl det lite som att jag kom ner på ett litet "studiebesök", kände mig nog lite ny med tanke på att det bara var nya sån...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards