Alla inlägg under december 2020

Av Hanna Boman - 9 december 2020 23:21

TEMADAG!

 

 

 


Ojojoj, nu är ju strax denna TEMADAG över...för just idag har det ju varit PEPPARKAKANS DAG!

Det är ju passande nu i denna juletid, eller hur?



#pepparkakansdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 7 december 2020 20:42

Som jag har längtar nu efter den här dagen idag, åtminstone den sista veckan (för då har man ju "äntligen" kunnat räkna ner dagarna!


Njaej, jag vet väl inte riktigt vad jag ska berätta (är nog nästan precis som vanligt, när jag har varit och klippt mig).


Eftersom det alltid blir bilder, så behövs det ju inte någon annat!









   

Förebilder, rysligt vad långt det har blivit...




 

...lite klegg/gojs i håret

 

 

 

 

 


  

...sen så lite "mellanfika"





     










     

Efterbilder 






TUSEN TACK bästa Frida för idag, jag blir ju

alltid lika nöjd!

         













 

Av Hanna Boman - 6 december 2020 19:24

Nu under eftermiddagen så har Henrik varit här, och då fikade vi först på "pepparkaksmuffins" kaffe!

Om jag säger som såhär, så var det inte riktigt planerat att det skulle bakas just några pepparkasmuffins...utan det bara blev ett lite eget recept på det (nja, behöver ju inte gå in på detaljer...)

Men goda blev dem i alla fall, och det är ju huvudsaken!


Det vi ville göra just idag, var ju att "permiärspela" mitt R A C K O som jag en gång köpte i SecondHand.



Och det var väl lite av nostalgi, med tanke på att vi hade det hemma i föräldrarhemmet som barn (även om detta inte var riktigt detsamma som vi hade då, men ändå samma regler).


Minns att det spelades hemma hos farmor med, då man var där...









 











 






 

Av Hanna Boman - 6 december 2020 13:03





   

  


LIVE-sändning!

 

 

 

 

 

 

 

 

Den här söndagen så har vi firat ANDRA ADVENT, och även denna gången hemma i sin kammare. Det är ju så det är nuförtiden, då pandemin fortsätter!

 

Men snart så kommer ljuset, för idag har vi ju tänt det andra ljuset i ljusstaken!

 

 

En fantastiskt fin och bra gudstjänst på många sätt, där Göran Olsson predikade om "det oplanderad, alltså hur det verkligen var då Josef Maria väntade barn och han skulle få namnet JESUS!


Riktigt BRA predikan, precis vad det är vi väntar på just nu... Jesus födelse!

 

 

 

#livesändgudstjänst #andraadvent2020

#pingstkyrkankarlskrona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linn & Lovisa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 december 2020 16:34

Mnjaej, inte riktigt att det har varit nån Jobblördag för mig denna lördagen eftersom Café 2 är stängt nu även på lördagarna och det är ju på grund av de senaste restriktionerna som blev häromveckan.r

Men däremot så är ju affären öppen som vanligt 09:30-13:30 (lördagar) & tisdagar 12:00-18:00 plus att det nu då också är öppet extra på torsdagar med 12:00-18:00! (endast affärsdelen)


Nää, nu vet vi ju inte hur länge som just Café 2 kommer vara helt stängt...men lär ju inte öppnas förrän nästa år!



Men som sagt, så enligt schemat hade det varit min Jobblördag idag annars! 

Och för min del, känns det väl inte något större sug efter att få ta sig dit alls...eller kanske nån gång innan jul i alla fall!

Nää, det är ju inget som behöver bestämmas just NU...haha, eller hur?













 

Av Hanna Boman - 4 december 2020 23:52

TEMADAG!

 


Idag så har det tydligen varit ARMBANDSKLOCKANS DAG bland dessa TEMADAGAR!

Men vad ska jag "säga" om detta nu då? Hehe, jag som knappt använder armbanndsklocka nuförtiden...eller jag användet ju i och för sig min Fitbit, som på sätt och vis är en armbandsklocka ocskå!



#armbandsklockansdag2020

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 december 2020 16:34

Nu är det ju inte så att jag brukar stanna kvar hela dagen på jobbet, men vad är det man brukar säga: "när katten är borta, dansar råttorna på bordet..."

Finns nog en del som förstår vad jag menar med detta, "pompompom"...


Aja, och de som jobbar heldag då brukar det ju bli att de tar en fika innan de tar sig hem.

Och då blev det att jag stannade kvar heldag idag, vilket var helt okej!


Så ja, jag tog väl lite "övermycket" fika... "men man lever ju bara en gång..."





   











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards