Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Bibelfrukost

Av Hanna Boman - 26 april 2014 19:17

Jajemen, idag så har det varit Bibelfrukost ute i kyrkan.

Och som vanligt så blir det ju först till att äta en go frukost tillsammans med andra från klockan halv tio, inte helt fel! 

Sen då från klockan tio så började studiet som handlade om både ditt & datt, hehe!

Nejdå, det handlade om Lukasevangeliet 6:13 och så framåt......till vers 20.


Och han gav dem denna liknelse: "En man hade ett fikonträd i sin vingård, och han kom för att se om det fanns någon frukt på det, men hittade ingen. Då sade han till sin trädgårdsmästare: 'I tre år har jag kommit och letat efter frukt på det här trädet utan att hitta någon. Hugg bort det! Varför skall det ta upp mark till ingen nytta?' Han svarade: 'Herre, låt det stå kvar ett år till, så skall jag gräva runt det och gödsla. Kanske bär det frukt nästa år. Om inte, kan du hugga bort det.'"


En gång undervisade han i synagoga på sabbaten. Där fanns en kvinna som hade plågats sjukdomsande i arton år. Hon var krokryggig och kunde inte räta på sig. När Jesus fick se henne kallade han på henne och sade: "Kvinna, du är fri från din sjukdom", och så lade han sina händer på henne. Genast kunde hon räta på sig, och hon prisade Gud. Men synagogföreståndaren, som förargade sig över att Jesus botade på sabbaten, sade till folket: "Det finns sex dagar då man skall arbeta. På dem kan ni komma och bli botade, men inte under sabbaten." Herren svarade honom: "Hycklare, finns det någon av er som inte löser sin oxe eller åsna från krubban också på sabbaten och leder ut och vattnar den? Men här är en Abrahams dotter som Satan har hållit bunden i arton år. Skulle hon inte få lösas från sin boja på  sabbaten?" Dessa ord kom alla hans motståndare att skämmas, men folket gladde sig över allt det underbara som han gjorde. Så sade han: "Vad är då Guds rike likt? Vad skall jag jämgöre det med? Det är som ett senapskorn som en man sätter i sin trädgård. Det växer och blir till ett träd, och himlens fåglar bygger bo bland grenarna." Vidare sade han: "Vad skall jag jämföra Guds rike med? Det är som en surdeg som en kvinna arbetar in i tre mått mjöl; till slut blir alltsammans syrat."










 









 



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Tisdag 16 april 22:37

Nu så var det ett bra tag sedan som jag var med på en By Mercy-övning, men denna gången fick jag äntligen till det! Jag kallade väl det lite som att jag kom ner på ett litet "studiebesök", kände mig nog lite ny med tanke på att det bara var nya sån...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards