Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Hanna Boman - 21 oktober 2016 23:37

Yes, idag så åkte jag med ut till kyrkan av en "ren slump" kan man väl säga...eftersom jag inte är ledare längre, men efter att jag läste på Facebook tidigare idag...vad som stod på kvällens program, då blev jag lite lagom nyfiken.

Då var Fairtraide-proffset Viviana Lopez där och gästade oss, så vi fick sätta oss i fyra grupper och prata om olika saker vad saker & ting var gjorde av. Den gruppen jag var i, vi diskuterade vad en fotboll vad gjord av och var för någonstans den var tillverkad (nu var detta en liten "leksaksfotboll" som vi hade). 

Det sista som vi fick göra var att göra våran egen tallrik, alltså inte tillverka...utan mest måla eller skriva på den (det var minsann inte det lättaste, jag fick stryka ut o göra om ett par tre gånger i alla fall. Sen kände väl jag att jag fick se till att verkligen bli NÖJD, orkade inte att ändra och finlira fler gånger liksom.


Kvällen avslutades med fika & andakt runt det runda bordet i Mässen!








 

Viviana Lopez

 

 

 

 

 

 

Min tallrik fick bli såhär   

 

 

 

 

 

 

   

Mitt väldigt gooa fika

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 21 oktober 2016 22:51

Javisstja, det är ju fredag idag o jag har ju då varit till ViktVäktarna i vanlig ordning. Jepp, nu de sista tre veckorna har jag varit där på fredagen igen och kommer väl så vara några veckor till...tror jag.

För även denna veckan blev ju jag nöjd & glad efter att jag hade ställt mig på vågen, fast det slutar jag som vanlig inlägget med...så ni kommer få vänta ett tag till, hehe!


Forskning visar att människor som känner sig glada är mer hälsosamma.


De är mer fysiskt aktiva, sover bättre och äter mer hälsosamt.

De är även mer framgångsrika och mer socialt engagerade.

Sambandet gäller även omvänt.



Idag på mötet pratades det om vad man kanske är sugen på under kvällstid och gärna vill stoppa i munnen. 

Eeeh, just kvällstid så kan det vara svårt att kanske hålla sig ifrån snask eller annat. Men för en del så kan det räcka eller vara gott med ett knäckebröd med sallad & skinka på t ex, och även skivad kycklingfilé kan man ju lägga på en knäckemacka (jag har aldrig testat med kycklingfilé, men skulle mycket väl kunna tänka mig).


Och tre huvudmål har man ju per dag:

  1. Frukost
  2. Lunch
  3. Middag

Sedan däremellan ska man äta mellanmål också, så sammanlagt sex mattider ska man ju helst ha då!



Jaha, och vad visade den där vågen idag då det var min tur att ställa mig på den?

Alltså, jag måste ju vara så mycket vän med vågen nu...eftersom den visade idag 61,5 kg som

då resulterade i -0,2 kg.


Yes, och när jag kikade tillbaka i både appen och min Viktbok...så var det faktiskt tredje veckan på rad som jag inte behövde betala någon "usel" #straffavgift, utan kunde gå därifrån med att vara både nöjd & glad!

TACK snälla vågen, nu vill jag att du håller dig där och gärna att du ger mig mera minus till nästa vecka...snälla!








   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards