Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Hanna Boman - 7 oktober 2012 22:11

Idag så var det då först en "vanlig" gudstjänst, eller lite familjeinspirerat i alla fall eftersom barnkören var där och sjöng.

Alltid lika roligt att höra barnkören sjunga, de är ju så duktiga på att sjunga!

Självklart så sjöng ju vi i församlingen några sånger också.

Predikan handlade om att man ska kunna lita på posten, eller var det Gud? Hmm, ja jo det var ju Gud!

Men lite roligt var det ju, för Stefan pratade om att han skulle skicka iväg ett brev eller ett paket till sin dotter som nyligen har flyttat hemifrån. Då tänkte han lite på om han kunde lite på posten och fall det där paketet kommer att komma fram.

Såhär tänkte han; "Funderar nog på om jag ska köra upp och lämna det till henne för att veta så hon får det...men det tar ju fem till sex timmar upp till Uppsala att köra med bil enkel resa! Så neej, jag får nog lita på posten att paketet kommer fram...fast det är ju Gud man litar på då!"


Efter gudstjänsten sedan var det skördefest och mycket grejer fanns att handla; det var sylt, gelé, saft, potatis, bröd, kakor, skorpor. Självklart var det ju en hel del lotterier också på diverse grejer.

Vad köpte jag då? Jo, det blev en burk hallonsylt & hembakade knäckebröd & grahamsskorpor. Sen köpte jag lotter också.

Man kan ju inte gå ifrån kyrkan utan att ha ätit en utsökt god KYRKLUNCH när det är sådan här tillställning, eller hur?


 

Barnkören


 

Stefan håller på att skicka

iväg ett brev till sin dotter



 

Kyrklunchen som bestod av en

korvgratäng med sallad

 

Efterrätten;

ugnsvarma äppelklyftor med glass


   

En stor klase vindruvor och sen de "usla" lotterna jag

köpte utan en enda vinst


TACK alla för en trevlig dag i kyrkan idag! 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards